Műtárgyak

Óramű IV.

Óramű IV.

A tízes számrendszer egész egyszerűen nem elég mágikus ahhoz, hogy az időt mérjük vele.

szoftver, Windows végrehajtható állomány
2010, Gyergyószárhegy
4.4 MB

Időmágnes

Időmágnes

Az időmágnes felülnézetből mutatja az idő szerkezetét, úgy, ahogyan mi sohasem élhetjük át.

tintasugaras nyomat, papír
2010, Gyergyószárhegy
9 db 100cm x 70cm

Óramű III

Óramű III

A harmadik Óramű tiszta mozgás. Egy síkot órák borítanak. A mutatók folyamatosan mozognak egy halom szabályt követve. A szabályok az időn és egy szemlélő által vezérelt pont mozgásán alapulnak.

szoftver, Windows végrehajtható állomány
2007, Budapest
4.82 MB

Sötét geo II.

Sötét geo II.

A munka úgy készült, hogy a Penrose-fedés rombuszain rajzokat helyeztem el, amelyek az idomok széleinél csatlakoznak. Így labirintust alkotnak, de legalábbis hálózatot. Az idomokon kétféle rajz látható. Az egyik fényben, a másik ultraibolya-fényben látszik

installáció, tintasugaras nyomat, átvilágítható fólia, vörös és ultraibolya fény
2005, Budapest
7 x 1.4 m

Sötét geo

Sötét geo

A munka úgy készült, hogy a Penrose-fedés rombuszain rajzokat helyeztem el, amelyek az idomok széleinél csatlakoznak. Így labirintust alkotnak, de legalábbis hálózatot. Az idomokon kétféle rajz látható. Az egyik fényben, a másik ultraibolya-fényben látszik.

installáció, offszet-nyomatok, fekete,vörös és ultraibolya festék
2005, Budapest
kb 40 m2

Lénia

Lénia

Talán joggal lehetne csendéletnek nevezni őket.

tintasugaras nyomat, műanyagfólia
2004, Budapest
6 db 1.5m x 2.5m

IFS-rajzok

IFS-rajzok

Ezek a rajzok egy érzékeny, de virtuóz rajzoló elmélyült meditációjából is születhettek volna. Mondjuk, egy természetelvű, de absztrakt festő (pl. Hincz Ágnes) vázlatkönyvébe illenének.

szoftver, 100 db 70 x 100 cm-es tintasugaras digitális nyomat
2001, Budapest

Tökéletes város

Tökéletes város

Sétálni szerettem volna az Ideális Város utcáin, hogy megtudjam: Alulnézetből milyen, ami felülnézetből, a térképen annyira tökéletes volt.

installáció, fehér közúti festék, gyárcsarnok
2000, Marseille
kb 200 m2

100 rajz

100 rajz

A 100 rajz sorozat, száz 100x70 cm-es rajzból áll, talán a nyomat vagy a print helyesebb kifejezés volna. Andrási Gábor szavait idézem: "...ezek nem rajzok.".

szoftver, 100 db 70 x 100 cm-es tintasugaras digitális nyomat
1999, Budapest

Rekurzív mű

Rekurzív mű

A pincében a földön két fényforrást helyeztem el, majd egy falba fúrt lyukba egy pálcát tettem. A pálcának két árnyéka volt. A két árnyék végén két újabb pálcát rögzítettem a falra. A két pálcának már négy árnyéka lett. A négy árnyék végére újabb négy pálcát rögzítettem... és így tovább.

installáció, lámpák, fa pálcikák
1999, Budapest, Óbudai Társaskör Galériája
kb 3m x 3m

Óramű I.

Óramű I.

Az óra az egyetlen emberi gépezet, ami nem manipulálja a természetet. Csak szembesít az idővel, de nem módosítja.

installáció, offszet nyomat, fekete öntapadó fólia, gombostű
1994, Amszterdam
kb 3 m2

Óramű II.

Óramű II.

Mindegyik egy-egy memento mori, mint az a barokk napóra, ami a Pannonhalmi Bencés Apátság kerengőjében található,és a felirata így szól: "Ezek közül lesz valamelyik az utolsó órád".

fekete fehér fényképek
1995, Amszterdam

Lassú mű

Lassú mű

Az órák hátlapján a felhúzó kulcsok ugyanolyan sebességgel mozognak, mint az óramutatók - csak épp az ellenkező irányban. A felhúzott órákat ez a mozgás mozgatja a talajon.

installáció, 25 db mechanikus ébresztőóra
1995, Amszterdam

Penrose-tapéta

Penrose-tapéta

El akartam terelni a műtárgy-kontextusról a figyelmet, ezért utal tapétára, ami szorosan tapad a falhoz. A kép más értelmet kap, ha beborítja a falat, és nem lóg előtte.

installáció, offset-nyomatok
1995, Amszterdam
kb 25 m2

Penrose-parketta I.

Penrose-parketta I.

Előfordul, hogy száz idom tökéletesen illeszkedik, de a százegyedik illesztésénél kiderül, hogy ötven idommal ezelőtt valahol hiba történt.

installáció, fa
1994, Amszterdam
kb 10 m2

Penrose-parketta II.

Penrose-parketta II.

Ezt az eljárást egy fedés negatívjának nevezik. Ennek a második fedésnek teljesen más tulajdonságai vannak, mint az elsőnek. Hetvenöt féle idom található benne, némelyik annyira ritka, hogy a munkában elő sem fordul.

installáció, fa, akrilfesték
1995, Amszterdam
20 m2

Gipszmű

Gipszmű

Az Ideális Város egyben a Tökéletes Társadalom geometriai képe is.

installáció, gipsz, fehér acrylfesték
1995, Amszterdam
kb 3m x 4 m
a munka megsemmisült

Penrose-eső

Penrose-eső

Minden Penrose-idom minden oldalának felezőpontjára egy hullámforrást helyeztem, és kiszámoltam az interferencia-ábrát egy vízéhez hasonló sűrűségű közegre.

installáció, offset-nyomat
1995, Amszterdam
kb 10 m2

Lépcső

Lépcső

A módszer a homokórához hasonlít: biztos, hogy az összes homokszem le fog esni a felső tartályból az alsóba, de lehetetlen megjósolni, hogy milyen sorrendben.

rézkarc
1994, Amszterdam
kb 10m x 6m
Az Osaka Graphic Triennale Alapítvány gyűjteményében

Művészet